1 916 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Kakla på kakel eller göra om från grunden
Hej. Hade plattsättaren på besök i går för att kakla vårt helrenoverade kök. Han hade en dålig dag och hälften av plattorna är ojämna. Byggfirman höll med om att det var ett uselt jobb och de kommer göra om allt efter helgerna.
Jag får själv välja om de ska riva det befintliga kaklet och göra om från grunden eller om de sätter nytt kakel utanpå det nyss uppsatta. Finns det någon här som kan hjälpa mig att tänka. Fördelen med att kakla på kaklet är så klart att det går snabbare. En nackdel som jag ser det är väl att det bygger någon knapp centimeter men det kanske kvittar. Om jag bara ser till slutresultatet, ett perfekt kaklat kök, vad ska jag be snickaren göra?
Jag får själv välja om de ska riva det befintliga kaklet och göra om från grunden eller om de sätter nytt kakel utanpå det nyss uppsatta. Finns det någon här som kan hjälpa mig att tänka. Fördelen med att kakla på kaklet är så klart att det går snabbare. En nackdel som jag ser det är väl att det bygger någon knapp centimeter men det kanske kvittar. Om jag bara ser till slutresultatet, ett perfekt kaklat kök, vad ska jag be snickaren göra?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 566 inlägg
Ta ner det gamla, sätt upp nytt, helst inte samma plattsättare...
Inget att fundera på
Tack. Då gör jag så. Plattsättaren hade jobbat prickfritt i firman 15 år men just sagt upp sig. Snyggt sätt att avsluta sin anställning
Klicka här för att svara