Jag har ett äldre badrum med wc och dusch i källaren.
Väggarna är klädda med vitt standard-kakel. Jag har hört att man kan sätta nytt kakel på befintligt?

Kan man det? :confused:
 
tjenare!det kan man.bara man vet att det gammla kaklet sitter o tätskiktet är ok.
 
Tack Lasse!

Jag misstänkte att det går. Väggarna är av lättbetongtyp och gränsar till tvättstuga resp förråd och jag har ingen "bom" på nån platta. Behöver man använda nån primer innnan sättning alternativt rugga ytskicktet eller är det bara att tvätta av med nåt kalkbort och sedan sätta?
 
Tvätta av med något etsande rengöringsmedel, typ målartvätt eller klinkerrent. Om det är blanka plattor kan man eventuellt även rugga upp ytan lite med sandpapper. Sedan kan det vara vettigt att borsta ut fix på väggen som får torka (eller så spacklar du upp väggen med fix om du tycker att den är för ojämn för att sätta direkt på). Därefter är det bara att sätta de nya plattorna.
 
jon_h, tackar för svar! Nu är det bara att sätta igång :=)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.