Jag har en vanlig diskbänk i rostfritt, med ett uppvik i bakkant. Över diskbänken finns bara målad vägg som ser rätt ful ut. Problemet är att det är en glipa på kanske 5 mm mellan diskbänk och vägg och där är det perfekt för vatten att rinna ned när man stänker lite.
Hela köket ska renoveras i sinom tid, men det ligger en bit bort i framtiden, så jag tänkte fixa nåt temporärt.
Så min tanke är att skruva en skiva renoveringsgips över diskbänken, så att det täcker igen glappet och sedan kakla på det, alternativt sätta en skiva från t.ex. Alloc. Men hur gör jag med uppviket? Ska man fästa kaklet i det, eller hur brukar man normalt sett göra? Och vad är rätta sättet att göra med glappet, ska jag försöka trycka ned en 6 mm skiva i glappet, så att jag får uppviket så dikt an mot skivan som möjligt?