Hej.

Skall ev. prova på att sätta kaklet själv i köket (har lagt klinkers en gång förrut). Hur ser man på kaklet vilken tandning man skall använda sig av?

T
Beroende på hur stor plattan är samt vilket mönster det är på baksidan.

Vilken storlek ska du ha på plattorna?

Plattorna är 20 x 20.

Skulle säga 8:ans kam för det körde jag med på lika stora plattor. Är de väldans buktade kanske du tom måste gå upp på 10:an. OBS jag är inget proffs. Kontrollera också om du får bra täckning genom att ta upp en platta då och då.

Om du är i Göteborgsområdet, kan du få mycket tips och hjälp på Hornbach. De var väldigt hjälpsamma när vi skulle kakla.

Jodå, springer på Hornbach ett par ggr i veckan känns det som emellanåt. Skall prata med dom vid nästa besök.
Måste hålla med om att dom är väldigt hjälpsamma där, tar sig alltid tid att besvara frågor. Tvärtom är det på Bauhaus, där får man leta länge för att få tag på någon att prata med och får man tag på någon så får man oftast till sv ar, "Jag jobbar inte på den avdelningen, du får fråga någon annan". Men det finns sällan någon där att fråga. :)

Är väggen plan och plattorna inte är överdrivet ojämna på baksidan så ska sexans kam räcka tycker jag. Det är bara att testa att sätta upp en platta med sexan, ta loss den och kolla att det är minst 80% täckning på baksidan. Annars får man gå upp till åttan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.