Hej!

Det börjar bli dags att kakla badrummet på vår övervåning och skall börja med väggarna där vi bestämt oss för vitt 30x60 cm plattor. Badrummet har snedtak med en vägg mot kattvinden som är drygt 1 m hög.

Nu funderar jag lite på var jag smartast sätter första plattan, i normala fall börjar man ju nedtill och då blir det en halva kakelplattor i överkant på den låga väggen. Min fundering är om jag istället sätter hela plattan upptill på låga väggen och bygger nedåt med halva plattan nedtill...Tänker mest estetiskt.

Följden av det blir då att det blir halva plattor hela vägen runtom nedtill, även på övriga väggar.

Tacksam för tips och ideer.

T
Vad blir det för platta upp till taket för övrigt om du börjar med halv nederst. Tänk på att du inte kan ha en helt hel platta neråt på grund av fallet. Och sätt för guds skull inte plattor på snedtaket, fruktansvärt fult och det känns som att kalet ska "trilla" över en........

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
tank77 skrev:
Vad blir det för platta upp till taket för övrigt om du börjar med halv nederst. Tänk på att du inte kan ha en helt hel platta neråt på grund av fallet. Och sätt för guds skull inte plattor på snedtaket, fruktansvärt fult och det känns som att kalet ska "trilla" över en........
Ja, dels är det snedtak så där blir det ju att kapa och på väggen med fullhöjd (240cm) blir det omkring en halvplatta upptill också, vilket kanske talar för att börja med helplatta nedtill :)
Kakel i snedtaket har inte funnits med som ett alternativ... i alla fall inte med den taklutning vi har.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.