Hej
Gör en köksrenovering och hade kakelsättaren över idag som skulle foga kaklet och lägga på silikonet. Enligt mig så är silikon läggningen dåligt gjord. Den är tjock och ojämn. Och den drar blicken till sig. Eller har jag fel och inbillar mig bara?

• Vit kakelvägg med ojämnt och tjockt applicerat silikon längs kanten och fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Suboptimal silikonförsegling mellan vit kakelvägg och brun bänkskiva, ojämn och tjock.
    Skapa konto
  • Ojämnt och tjockt lagt silikon i hörnet mellan kakelvägg och bänkskiva i ett kök.
    Skapa konto
  • Vit kakelvägg med ojämn och tjock silikonfog längs nedersta raden mot ett golv.
    Skapa konto
A
Ja.

• Gilla
kog
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
Ja, det var ju allt annat än snyggt... men man borde ju använt samma färg som fogen också... ljusgrå/silvergrå som det ser ut.
Sen är Biseladoplattorna otacksamma som fan både att foga och mjukfoga med tanke på fasningarna, men då får man också lägga ner lite mer energi på det.

• Gilla
Rickard. och 2 till
  • Laddar…
Bra att höra då är det inte bara jag som inbillar mig. jag tar upp det då imorgon med han som håller i det. Hur rättar man till sånt?

Tog det med de och de gör om arbetet.

• Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
A
kog kog skrev:
Tog det med de och de gör om arbetet.
Härligt att det löser sig! Det är surt att betala proffs för ett arbete och få det undermåligt gjort.

Paul-Staffanstorp
Undrar verkligen när folk ska lära sig att det är jobbigare och kostsammare att göra om än att göra rätt från början 😱

• Gilla
Anonymiserad 618974 och 2 till
  • Laddar…
Rickard.
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Undrar verkligen när folk ska lära sig att det är jobbigare och kostsammare att göra om än att göra rätt från början 😱
Kanske samtidigt som folk lär sig att vit silikon aldrig någonsin blir snygg 🙄

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.