Solär vit lucka
Rostfria vitvaror
Virrvarr ljusgrå på bänkarna
Vita väggar
Marmoleum click Raven och Volcanic Ash (två olika grå färger) på golvet
Men vad ska vi ha för kakel? Helt inställd på vitt matt tills kakelaffären avrådde med argument att vitt matt blir beige/gult om övriga köket är vitt. Vitt blankt är ett alternativ, men vi tror det kommer blänka mycket med tanke på att vi har spottar i taket ovan diskbänk.
Bilder finns i min blogg, så om någon har lust att titta och kommentera vore jag tacksam
http://alacs.blogg.se/2008/october/kakelbryderier.html
/alacs
Rostfria vitvaror
Virrvarr ljusgrå på bänkarna
Vita väggar
Marmoleum click Raven och Volcanic Ash (två olika grå färger) på golvet
Men vad ska vi ha för kakel? Helt inställd på vitt matt tills kakelaffären avrådde med argument att vitt matt blir beige/gult om övriga köket är vitt. Vitt blankt är ett alternativ, men vi tror det kommer blänka mycket med tanke på att vi har spottar i taket ovan diskbänk.
Bilder finns i min blogg, så om någon har lust att titta och kommentera vore jag tacksam
http://alacs.blogg.se/2008/october/kakelbryderier.html
/alacs
Vet ju inte vilka färger ni har för övrigt men varför inte en färg som bryter mot det ni har på bänkar och skåp. T.ex. en rad med en grön platta, engelskt grön, mossgrön eller liknande som är 10*10. Ovanför sätter ni vit 40*60 eller 10*40. Tänk på att matt kakel är lite ömtåligt mot skrap från kastruller o dyl. Akta er för mönstrat som ni snart ledsnar på, ja man kan byta men hur sannolikt är det att ni gör det?
hej,
lite spoky. Vi har vitt solär, virrvar bänkskiva och rostfria vitvaror. Ska välja kakel idag och har varit inne på vita fyrkantiga 10x10 matta.
Låter som vi har ett gemensamt problem.....
Jag är även lite inne på vita 30x60 blanka plattor och ställa dom på högkant. Det kanske vore nåt. Sen har jag sett på höganäs rostfria kakelmosaik. Den är sjukt cool men kostar 3000 kr/m2
lite spoky. Vi har vitt solär, virrvar bänkskiva och rostfria vitvaror. Ska välja kakel idag och har varit inne på vita fyrkantiga 10x10 matta.
Låter som vi har ett gemensamt problem.....
Jag är även lite inne på vita 30x60 blanka plattor och ställa dom på högkant. Det kanske vore nåt. Sen har jag sett på höganäs rostfria kakelmosaik. Den är sjukt cool men kostar 3000 kr/m2
Jag röstar på det ljusa blommiga. Fast det är som sagt svårt att se på bilderna. Tror att man ska ha något ganska lugnt till virrvarr. Vi kör ju själva den mörka virrvarr och en matchande grå glasmosaik, antagligen med gråa fogar också.
Har du funderat på tapet + glas?
Den här Boråstapeten ur kollektionen Etage (2154) passar jättebra till Virrvarr (och 40-tal). Tyvärr gör den sig inte alls på deras bilder. Måste ses på riktigt. Den finns också i en vit/vit kombination.
Har du funderat på tapet + glas?
Den här Boråstapeten ur kollektionen Etage (2154) passar jättebra till Virrvarr (och 40-tal). Tyvärr gör den sig inte alls på deras bilder. Måste ses på riktigt. Den finns också i en vit/vit kombination.
Har själv köpt vita abstrakt Ikea luckor och till det hittade jag turkos glasmosaik 5cmx5cm, finns på K-rauta för ungefär 700-800/kvm. Är så snyggt med vita luckor!
Har inte hunnit kakla än men om du vill se några bilder på mosaiken så är det bara att hojta till!
Har inte hunnit kakla än men om du vill se några bilder på mosaiken så är det bara att hojta till!
bmx skrev:
Blanka plattor lär inte vara ett problem vad gäller att man får ett beige/gult utseende, men däremot så tvekade vi på blanka eftersom vi har spottar ovanför som vi tror kommer att spegla sig i kaklet. Har man överskåp får man ju inte det problemet.
Eftersom vi inte har överskåp så föll tapet/glas bort lite ur urvalet. Vi tänkte att om man har tapet ska man ha glas hela vägen, och glas på 4 m *1,20 blev hiskeligt dyrt! Tyvärr. Nu har vi beställt 48*48-plattor i mörkare grått med ljusa grå blommor.pinebar skrev:
Pga vårt golv som är rutigt 30*30 blev vi avrådda från att sätta små plattor, vare sig det var kakel eller glasmosaik. "Stort golv" kräver tydligen "stort kakel" för att inte golvet ska bli helt dominerande.Cactus skrev:
Medlem
· västragötaland
· 39 inlägg
Vi har högblanka vita luckor och virrvar laminatskiva med rostfri kant, rostfria vitvaror och rutigt golv
Vi valde matta vita kakelplattor på 5x10 cm som går 55 cm upp på väggen och tapet ovanför,
Bakom spisen har vi tapet (tapetserat i dag) glaset kommer i morgon, skall gå lika högt upp som kaklet. Saknas gör fläkten och dom fyra små skåpen som skall sitta mellan fönstren.
lägger upp några bilder, kommer bättre i morgon när glas och fläkt är på plats, och det är lite bättre ljus.
Vi valde matta vita kakelplattor på 5x10 cm som går 55 cm upp på väggen och tapet ovanför,
Bakom spisen har vi tapet (tapetserat i dag) glaset kommer i morgon, skall gå lika högt upp som kaklet. Saknas gör fläkten och dom fyra små skåpen som skall sitta mellan fönstren.
lägger upp några bilder, kommer bättre i morgon när glas och fläkt är på plats, och det är lite bättre ljus.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 10 inlägg
Ett år gammal tråd så det är inte säkert att trådstartaren fortfarande är aktiv...
Jag undrar bara om ni som har Solär är nöjda. Hur funkar det utan handtag? Jag har hört att just Solär är lite svår.
Var köpte ni Virrvarr-bänkskivan?
Och är det verkligen så att vitt kakel ser gult/beige ut. Det måste väl bero på vilken vit nyans man tar? Jag tycker att Kingsfishers kök ser jättebra ut!
Jag undrar bara om ni som har Solär är nöjda. Hur funkar det utan handtag? Jag har hört att just Solär är lite svår.
Var köpte ni Virrvarr-bänkskivan?
Och är det verkligen så att vitt kakel ser gult/beige ut. Det måste väl bero på vilken vit nyans man tar? Jag tycker att Kingsfishers kök ser jättebra ut!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden