D daviid skrev:
Är fixet köpt på byggmax kanske? Jag hade samma problem med deras billigare variant, bytte till märkesfix och det funkade perfekt
Nej Kiilto

Har du primat underlaget?

C Chefred skrev:
Det är inte fixen som lossnar från väggen, utan det är plattorna som lossnar från fixen.

Så på vilket sätt fäster plattorna bättre i fixen när underlaget (väggen) primas?

• Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Det är inte fixen som lossnar från väggen, utan det är plattorna som lossnar från fixen.

Så på vilket sätt fäster plattorna bättre i fixen när underlaget (väggen) primas?
Man skulle kunna tänka sig att fixen torkar snabbare pga av ev avsaknad av primer.

MEN som du påpekar så är grundproblemet ändå detsamma.

Plattor som är 30x30 och större skulle jag inte vilja ha utan att bakstryka.

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
C Chefred skrev:
Jag hackade bort det mesta av fixet med ett stämjärn. Det tog en dag. Har nu satt fix på vägg och plattor och det sitter som gjutet.

• Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
Är du säker på att fuktspärren inte skadades? Ta bort fix med stämjärn låter som ett bra sätt att repa spärren.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:

Fixen torkar för snabbt om man inte primar, det rekommenderas i dem flesta fallen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.