Och nu kom kostnaden för en ny toalettstol på räkningen...plus arbetskostnad att installera den.

Om de har sönder stolen när de tar bort den för att kunna lägga klinkers under så är det väl inte min kostnad?

Den gick sönder när en fastrostad skruva var svår att ta loss, de tyckte det var en bra ide att såga av skruven under stolen men då sprack stolen eftersom de fick "luta" stolen för att komma under med sågbladet...

Till saken hör kanske att de köpte en ny stol utan att fråga mig.

Bestrid fakturan skriftligen, rekomenderat, samt betala endast det som var överenskommet från början.
De kan inte skicka till inkasso på det du bestridit. (viktigt att du skickar rek. då de kan hävda att de inte läst er bestridan.)

Vi hade inte ett exakt pris i en offert, men kostnaderna för övrigt är ok ändå.

Men toalettstolen måste väl de kunna ta på en försäkring?
Har de inget ansvar för vad de gör?

larka742 skrev:
Vi hade inte ett exakt pris i en offert, men kostnaderna för övrigt är ok ändå.

Men toalettstolen måste väl de kunna ta på en försäkring?
Har de inget ansvar för vad de gör?
Jag tycker det hade varit schysst av firman att åtminstonde stå för halva toalettstolen samt bjuda på arbetskostnaden då de ändå skulle sätta tillbaka den gamla.

Det hade du säkert gått med på om de hade varit seriösa att ta upp det med dig?
Men nu förstår jag att du har surnat till.

Gör som jag skrev i tidigare inlägg, dra av det du tycker är rimligt samt bestrid resten.

Jag vill få det till att inte betala stolen alls. Men har jag rätt i det?
Monteringen av en befintlig stol skulle väl inte handla om timmar?

Finns lite andra faktorer som påverkar att jag inte direkt har lust att vara "snäll".
Nej, jag hade nog inte (med facit i hand) gått med på att betala halva stolen.

Dvs - är det inte meningen att någon man anlitar har ansvar för det han gör i huset?

• Gilla
MGVD
  • Laddar…
Hade man lugnt och försiktigt borrat bort skruvskallen hade stolen klarat sig, ganska självklar att en porslinspjäs spricker om man bryter i den??!!
Bestrid.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.