Ska snart till att lägga klinkers på vår lilla toalett (ca 1,5 kvm).
Ska lägga marockanskt kakel och då rekommenderas en fogbredd på 1,5-2 mm för att bäst framhäva mönstret.
Hittar dock inga kakelkryss/kakel T smalare än 3 mm, någon som har några tips på vad man ska använda som distans eller man får helt enkelt lägga på fri hand?
Någon som lagt sådant kakel och använd en bredare fogbredd än 2 mm.
Ska lägga marockanskt kakel och då rekommenderas en fogbredd på 1,5-2 mm för att bäst framhäva mönstret.
Hittar dock inga kakelkryss/kakel T smalare än 3 mm, någon som har några tips på vad man ska använda som distans eller man får helt enkelt lägga på fri hand?
Någon som lagt sådant kakel och använd en bredare fogbredd än 2 mm.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
K-rauta har kakelkryss som är 2 mm: https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/...ngsverktyg/kakelkryss-byggtillbehör-tiler-2mm
Sen finns det 2 mm kakelsnöre också.
Sen finns det 2 mm kakelsnöre också.
Såhär ser det ut just nu, ca 90 cm x 160, plattorna är 20x20.
Blir då 4 och en halv platta på bredden och 8 på längden, är ju lite trixande kring rören dock men tänkte torrlägga allt först.
Hur hade ni gjort med den halva plattan, centrera och ha småbitar på båda långsidorna eller ha en halv platta mot någon av väggarna, vilken isf?
Blir då 4 och en halv platta på bredden och 8 på längden, är ju lite trixande kring rören dock men tänkte torrlägga allt först.
Hur hade ni gjort med den halva plattan, centrera och ha småbitar på båda långsidorna eller ha en halv platta mot någon av väggarna, vilken isf?
Såhär blev det till slut. Hittade 2 mm kakelkryss på Bauhaus när jag köpte fix.
Hålet till toaletten hamnade i två plattor vilket gick bra att fixa med vinkelslipen och diamantklinga. Hålet till avloppet hamnade mitt i en platta, vilket gjorde det till mitt dyraste hål någonsin, 650 kr
O nä, ingen risk att det ser ocentrerat ut.
Nästa problem är att hitta rätt färg på fogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hålet till toaletten hamnade i två plattor vilket gick bra att fixa med vinkelslipen och diamantklinga. Hålet till avloppet hamnade mitt i en platta, vilket gjorde det till mitt dyraste hål någonsin, 650 kr
O nä, ingen risk att det ser ocentrerat ut.
Nästa problem är att hitta rätt färg på fogen.
Redigerat: