Håller på att förbereda inför kaklingen.
30x60 rakskurna vita blanka plattor
Har hyrt en bra "kakelknäckare" och lånat en bra kakelsåg som är vattenkyld.
Provkapade denna biten för att se hur resultatet blir.
Tänker fogas med ljusgrå fog.
Är detta okej resultat som jag får leva med, eller kan det bli snyggare för en hempulare? Provkapad vit kakelplatta med ojämn kant, ligger på kartongunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på nyligen kapad vit kakelplatta med ojämn kant mot en svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja det är säkert en bra investering!
Sjukt svårt att kakla fönsternisch, tror jag lämnar den väggen så länge och gör de lite enklare väggarna först.
Kaklet är från Dekora.
Använder Tebos nivåsystem med skruvhattar, funkar jättebra :)
Kommer bilder imorgon, så jäkla trött nu lagom till mello :)
 
Hej igen!
Är diamantslipklossarna så bra att jak kan slipa ner upp till 2 mm på kaklet?
Svar ASAP för om inte så får jag kapa nya plattor.
Mätning av kaklets tjocklek med tumstock för att bedöma slipning med diamantslipkloss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kakel med nivelleringssystem bestående av orange distanskors och vita kilspetsar under installering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det går men jag skulle rekommendera försiktig användning av vinkelslip den första biten, lätt att snygga till med klossen sedan.
 
Jag bytte ut dem, ett djup suck och inse att man är kass :rolleyes: Men det blev lite bättre.
All respekt till er som gör detta dagligen :strong: Kakelsättning med orange distanser misslyckades vid dörröverkant, ojämna plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som ni ser på bilden så har jag helt missat att det inte alls blir bra ovanför dörren! Fokuserade bara på fönsterväggen när jag bestämde vart jag skulle börja kakla. Hur tycker ni att jag ska göra? Det blir en bit på 2 cm annars :dizzy::dizzy::dizzy:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.