2 023 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Kakelfog. Hur rengöra?
V.v. och flytta tråden om den hamnade i fel kategori.
Har lagt klinker på golvet med grafit kakel/klinker - fog. Nu komme jag behöva rengöra klinkers (är ljusa) och MINA HÄNDER!
Finns det något bra medel till detta? Imorgon har jag viktig möte och kan inte visa en svart hand!
Hoppas något proffs kommer med förslag.
Har lagt klinker på golvet med grafit kakel/klinker - fog. Nu komme jag behöva rengöra klinkers (är ljusa) och MINA HÄNDER!
Finns det något bra medel till detta? Imorgon har jag viktig möte och kan inte visa en svart hand!
Hoppas något proffs kommer med förslag.
Produkter som diskuteras: "rengör kakelfog"
Fogborste Maria
Rengör kakelfogar och andra trånga utrymmen
149 kr inkl moms
Läs mer
Kör med byggtvål som har lite korn i sig eller testa att ta en grov mirakeltrasa, blöt den med vatten och tvål och gnugga som satan på händerna. Du kommer inte att få bot allt men bättre än inget, resten försvinner efter några dagar av sig själv.
Ett tips för nästa gån är att du använder diskvantar av gummi när du fogar med mörkt fogbruk, särskilt antracit och svart.
Ett tips för nästa gån är att du använder diskvantar av gummi när du fogar med mörkt fogbruk, särskilt antracit och svart.
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Härdat bruk kan ofta avlägsnas med syre som angriper kalk. Jag antar du vill inte använda saltsyra på händerna med testa med 24% ättikssyra som annars används i matlagning.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden