Hej!
Upptäckte till min förskräckelse att en bit kakel har blivit kantstött, gissar att någon tappat duschhandtaget som är i metall och träffat på, troligtvis, den sämsta platsen möjligt, precis vid brunnen. Bifogar bild.
Så frågan är, hur reparerar man det här på bästa sätt? Alla tips mottagits
/bekymrad och nyduschad
Upptäckte till min förskräckelse att en bit kakel har blivit kantstött, gissar att någon tappat duschhandtaget som är i metall och träffat på, troligtvis, den sämsta platsen möjligt, precis vid brunnen. Bifogar bild.
Så frågan är, hur reparerar man det här på bästa sätt? Alla tips mottagits
/bekymrad och nyduschad
Hade det varit i hallen och du hade extra plattor på hyllan hade jag föreslagit att du bara lyft upp den där plattan och bytt den. En enkel operation som inte tar många minuter i anspråk.
Men, här är det tätskikt under och då skulle jag inte lyfta på plattan och istället peta bort det lösa och sedan hitta något hårt att fylla ut med, vet inte vad som är lämpligast.Att det kommer synas får du leva med.
Men, här är det tätskikt under och då skulle jag inte lyfta på plattan och istället peta bort det lösa och sedan hitta något hårt att fylla ut med, vet inte vad som är lämpligast.Att det kommer synas får du leva med.
Ja, lyfta upp plattan är ju uteslutet, ena duschväggen står på den också så det blir på tok för mycket jobb. Men vad tror ni blir bäst;
1. Limma upp flisan (har kvar lim från unidrain som är något gummibaserat)
2. Limma upp flisan med något som är stumt och sen fylla ut uppifrån med någon 2 komponent spackel (tips på spackel?)
3. Ta bort flisan och försöka bygga upp en ny kant med 2 komponents spackel?
Hälsningar
/En husägare men ännu en punkt på to-do-listan
2. Limma upp flisan med något som är stumt och sen fylla ut uppifrån med någon 2 komponent spackel (tips på spackel?)
Hälsningar
Jag hade absolut gått på alternativ 2. Kanske superlim först för att sätta dit flisan, och sedan någon fog, alternativt superlim med lite bikarbonatpulver som man strör i springorna först, och sedan droppar en droppe i taget. Härdar momentant. Prova lite innan på annan plats för att få upp snitsen. Det där kan du få osynligt.B brygus skrev:Ja, lyfta upp plattan är ju uteslutet, ena duschväggen står på den också så det blir på tok för mycket jobb. Men vad tror ni blir bäst;
Hälsningar
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Akut hjälp med äldre Duschkabin där brunn måste rensas och rör lossnat
Badrum -
Reparation av sprucket och lossnat mexitegel på 70-talshus
Byggmaterial & Byggteknik -
Tätskikt lossnat vid golvbrunn? Problem eller normalt?
Badrum -
Asbest rörisolering lossnat
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Silikonfog som lossnat i badrummet
Badrum