Hos min mamma så har det i badrummet på källarvåningen lossnat en del kakelplattor på väggen. När jag tar loss dem helt så ser det ut som att det är själva fixet som har vittrat. Jag kan inte se nån direkt fukt bakom kaklet. Huset är 50 år gammalt. Kan det ändå vara fukt som orsakat detta?

Kan mycket väl va fukt.

Det har varit ett stopp i avloppet i badrummet så det har gått upp vatten från toaanslutningen ut på golvet. Avloppet blev rensat och filmat och det var inga sprickor där. Det mättes höga fukthalter i väggen.Han som kom och tittade på detta trodde att det var detta som gav problemet med att kakelplattorna lossnat. Nu drygt en månad senare är det fortfarande fuktigt längst ner på väggen. Kollade på ritningar och det går en kallvattenledning i väggen. Det har tidigare varit problem med en mikroläcka mitt på ett kopparrör till tvättstället precis bredvid, byttes ett rör. Frågan är om det är trasigt rör i väggen? Får vänta ett tag till för att se om det torkar. Känns konstigt om det skulle vara problem med dränering, det är en innervägg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.