Hejsan

Jag och min sambo skall renovera köket inom en snar framtid(nästan allt är inköpt)
och vi vet inte vad vi ska ha för kakel. vi ska ha vita träluckor och svart bänkskiva och vita tapeter. vi vill inte ha någon stark färg på kakelt. vad rekommenderar ni?
 
janwide
Vi har precis gjort om köket. Vita luckor, svart skiva och vit tapet. Vi har svart stavkakel (tror jag det heter) med ljusgrå fog och är mycket nöjda med resultatet. Kaklet är 2, 3 och 5 cm högt och c.a 40 cm brett. Med oregelbundna skarvar.
 
Eller ett vitt med fasning ex 10-30 cm om ni vill ha old school looken.

Lhådös har en snygg stavmosaik som är relativt oregelbunden i olika färger? Kan dock inte minnas namnet för tillfället.

Personligen hade ja satt en vit blank 10-40 platta.
 
man tackar för svaren.
tror ni att man kan få se lite bilder på hur det kan se ut?
 
janwide
Så här ser vårt kakel ut.
 
  • Kakel.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
janwide
Å så här.
 
  • Efter.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
riktigt snyggt måste jag säga, vart köpte du det nånstans
 
janwide
Kakelmässan i Örebro. Coke Mattochino heter den. Tror jag betalade runt 1300 / kvm
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.