Hejsan
Jag Har ett hus från 1950 med källare, där ska det nu i ett rum bli en kombinerad tvättstuga och badrum. Jag kommer lägga klinker på golv och kakel på väggarna.
Nu är väggarna putsade och målade, kan man sätta kaklet rakt på för det går väl inte sätta gips rakt på källarväggen? Har även tänkt att lägga ner rören för vattnet till duschen bredvid det avloppsröret funkar det eller är det en dum ide? Bygger man glasbetongvägg uppe på klinkern eller bygger men den innan?

Går bra att sätta på putsen om bara färgen sitter som den ska. Det du ska tänka på som vi missade va att kolla av hur plan den är innan du börjar kakla. Vi råkade ut för att väggen "buktar" ut någon cm som inte syndes med blotta ögat och detta gjorde att det stora kaklet vi har satt har på vissa ställen inte hamnat bra då de har liksom ligger och guppar på höjden. :(

Tack för tipset. Då ska jag bara få tummen ur och bila upp golvet för att lägga nytt avlopp. Sedan blir det till att åka och handla ca 40 kvadrat kakel och sätta igång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.