Har misslyckats med att måla en källarvägg i blivande badrum med Landolas "Källare & förrådsfärg" en H20 baserad fuktgenomsläpplig historia och gipsputs. Den tidigare färgen är efter test platsfärg, den färgade i varje fall av sig på en trasa med t-röd. Nu undrar jag om det istället går att kakla på detta, eller kommer även fixet ha svårt att fästa. Putsen under är helt i sin ordning jhar tagit bort lös puts och putsat om de delarna. Om jag nu skrapar bort den färgen jag har målat, så att i princip bara den gamla platsfärgen kvarstår, kommer fixet at fästa då?

Du ser ju vad som släpper, när du tittar på flagorna. Och det som släpper gör det vad du än sätter ovanpå som jag ser det.

Skrapa ner färgen och glöm för all del inte primer, fuktspärr och tätmembran om det nu var ett badrum du skulle göra.

Jens_H skrev:
Skrapa ner färgen och glöm för all del inte primer, fuktspärr och tätmembran om det nu var ett badrum du skulle göra.
GLÖM tätmembran och fuktspärr om väggen är en oisolerad yttervägg "under mark"!! (om inte duschen skall vara just där):eek:
Annars kommer du få problem med fukt

K
jepperdy skrev:
GLÖM tätmembran och fuktspärr om väggen är en oisolerad yttervägg "under mark"!! (om inte duschen skall vara just där):eek:
Annars kommer du få problem med fukt
Glöm då också gipsputs...

Har någon kaklat på plastfärg och det håller över tid? Jag har plastfärg som sitter stenhårt, tänker det skulle spara mkt tid (och lungor) att slippa slipa ner(?)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.