887 läst ·
3 svar
887 läst
3 svar
kakel på kakel
jag har fuktspärrat och kaklat ett badrum, men jag köpte kakel från ett konkurslager och det visar sej att dom räcker inte till hela rummet. så nu har jag köpt nytt kakel och min fråga är om jag kan sätta det nya på det gammla för att slippa köpa ny fuktspärr och hur gör man för bästa resultat. mvh erik
Måste bara fråga om du inte räknade på om det skulle räcka innan du började lägga kaklet?maxload skrev:jag har fuktspärrat och kaklat ett badrum, men jag köpte kakel från ett konkurslager och det visar sej att dom räcker inte till hela rummet. så nu har jag köpt nytt kakel och min fråga är om jag kan sätta det nya på det gammla för att slippa köpa ny fuktspärr och hur gör man för bästa resultat. mvh erik
Ja, så tokigt det kan bli. Naturligtvis så skulle du som sagt ha räknat på det innan du började och i så fall haft en fondvägg med andra plattor som lösning.
Men för att svara på din fråga så går det bra att sätta nya plattor utanpå dom befintliga!!!
Men för att svara på din fråga så går det bra att sätta nya plattor utanpå dom befintliga!!!
Klicka här för att svara