Tjenare!

Ny i forumet som man är så vet man ju inte vad som diskuterats och inte. Har iof. för mig att jag sett en tråd ang. min fråga, men kan inte hitta tillbaka till den...

Jag ska helkakla mitt badrum hade jag tänkt. Idag har jag kakel upp efter halva väggen och väv ovanför det. Jag tänke fylla ut med 6 mm rep.gips, lägga tätskikt och prima på kaklet. Min fråga är nu: -Är det dumt att lägga nytt kakel på befintligt? Har letat på andra ställen och som jag ser det så går åsikterna isär.... somliga anser det vara en fungerande lösning medans andra ser det som fusk!

Vad tycker ni?
 
Visst funkar det. Det är dock ytterst viktigt att de nuvarande kakelplattorna inte sitter lösa eller att du har någon fukt bakom. Vet inte om du har läst senaste numret av "Gör-så-här"? Där kan du få lite tips.
 
Hmmm... Men det borde väl vara ett tätskikt där nu... Hur kan man se det?
 
Hur kan man se det?
Riv ner en platta och titta bakom vettja ;)
 
Bra idé! Problemet är bara att jag inte vet hur ett tätskikt ser ut  ??? Har aldrig haft med ett sånt att göra... Är det nån typ av plastiskt skikt jag ska leta efter?

 
micke.l skrev:
någon grå/svart gummimassa eller en röd hinna är två typer av tätskikt. Oftast används dessa tillsammans

Är det inte så att det röda är en primer och det gråa är ett tätskikt*?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.