609 läst ·
5 svar
609 läst
5 svar
Kakel på kakel?
Tjenare!
Ny i forumet som man är så vet man ju inte vad som diskuterats och inte. Har iof. för mig att jag sett en tråd ang. min fråga, men kan inte hitta tillbaka till den...
Jag ska helkakla mitt badrum hade jag tänkt. Idag har jag kakel upp efter halva väggen och väv ovanför det. Jag tänke fylla ut med 6 mm rep.gips, lägga tätskikt och prima på kaklet. Min fråga är nu: -Är det dumt att lägga nytt kakel på befintligt? Har letat på andra ställen och som jag ser det så går åsikterna isär.... somliga anser det vara en fungerande lösning medans andra ser det som fusk!
Vad tycker ni?
Ny i forumet som man är så vet man ju inte vad som diskuterats och inte. Har iof. för mig att jag sett en tråd ang. min fråga, men kan inte hitta tillbaka till den...
Jag ska helkakla mitt badrum hade jag tänkt. Idag har jag kakel upp efter halva väggen och väv ovanför det. Jag tänke fylla ut med 6 mm rep.gips, lägga tätskikt och prima på kaklet. Min fråga är nu: -Är det dumt att lägga nytt kakel på befintligt? Har letat på andra ställen och som jag ser det så går åsikterna isär.... somliga anser det vara en fungerande lösning medans andra ser det som fusk!
Vad tycker ni?
Klicka här för att svara