Hej!

De som hade huset innan oss renoverade badrummet men klantade sig med fallet på golvet. Det är riktigt fall runt duschhörnan, men glasdörrarna är lite för "stora" i förhållande till var det är fall åt rätt håll. Det handlar bara om några cm men det innebär att vatten rinner ut på övriga golvet när man duschar. Jäkligt irriterande..... Enklaste åtgärden tror jag är en liten upphöjning runt duschhörnan. Funderar på hur man bäst lägger en smal rad med kakel eller mosaik ovanpå de befintliga plattorna så det blir snyggt? Finns det kakel/mosaik som även är "emaljerat" (eller vad heter det?) på sidorna? Var hittar man det och hur lägger man kakel på kakel?

Tacksam för tips och ideer!
 
Många fix klarar "kakel på kakel". Läs på påsen.
Kör man med en smal kam, så kanske det fungerar att lägga en fog runt upphöjningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.