Hej, jag är i färd med att kakla och klinkra ett badrum i ett Älvsbyhus från -03.
Jag har för mig att väggarna är spånskiva i hela huset. Nuvarande väggbeklädnad är våtrumstapet. Jag tror att det samma gäller golvet, dvs, spån och matta.

Jag har köpt wab-skivor (våtrumsgips) och tänkte sätta dem på väggarna.
Jag tänkte lägga elvärmeslingor och flytspackla golvet.
Jag tänkte använda rollbart våtrumssystem.
Jag antar att jag kan bli tvungen att ta bort mattan för att få vidhäftning i golvskivan.

Frågor:

Måste jag ta bort befintlig matta och tapet, som antagligen är fuktspärrade?
Om ja - även om jag inte lägger något organiskt mellan?
Någon som har erfarenhet av Ä-hus, är reglingen i badrummet glesare än cc60?
Någon som har något annat att säga om Ä-hus våtrum?
 
Hej, jag svarar bara på det jag är helt säker på.
Det är 60cc i väggarna, kan vara 45cc i ytterväggen men det är tydligen lite olika på olika modeller från olika år.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.