4 579 läst ·
21 svar
5k läst
21 svar
Kakel inramat av skåp, mjukfog på alla sidor?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Blev jättesnyggt synd på dosor kanske går att fuska ihop limma kanske?
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Ser ut som dosor sitter på olika höjder kan ju va en synvilla eller en yrkesskada isåfall kanske man kan kompensera med uttagen
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Som sagt är nog lite yrkesskadad hoppas det funkar 
Eluttagen ordnar sig. Det jag funderar på nu är högerkanten, springan är klart större uppe än nere. Den som ska mjukfogas altså. Jag vet inte riktigt vad som hände, jag blev väl trött glömde tänka.
Antingen skär jag lite i den nedre plattan medan den sitter där med multisågen (en aning riskabelt, men det borde gå att bygga en liten form att följa), eller så kanske det går att lägga fogen lite utanpå och tänka lite av den nedre plattan.
Eller så är det inget man tänker på, så får det bli som det blir. Men jag ska inte foga på några dagar ändå, så det finns tid att fatta rätt beslut.
Antingen skär jag lite i den nedre plattan medan den sitter där med multisågen (en aning riskabelt, men det borde gå att bygga en liten form att följa), eller så kanske det går att lägga fogen lite utanpå och tänka lite av den nedre plattan.
Eller så är det inget man tänker på, så får det bli som det blir. Men jag ska inte foga på några dagar ändå, så det finns tid att fatta rätt beslut.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Mjukfog eller kvartstav
Klicka här för att svara