nino #16 Renoverare · Dalarna · 19 401 inlägg 11 sep 2019 08:13 nino Renoverare Dalarna 19 401 inlägg 11 sep 2019 08:13 #16 M Mikasw skrev: Varför inte måla med en öppen färg avsedd för betong? Du tänker silikatfärg? Eller vilken?
M Mikasw skrev: Varför inte måla med en öppen färg avsedd för betong? Du tänker silikatfärg? Eller vilken?
M Mikasw #17 Medlem · 261 inlägg 11 sep 2019 08:15 Mikasw Medlem 261 inlägg 11 sep 2019 08:15 #17 Ja, men det kan finnas andra också. Har inte koll på vad alla tillverkare saluför.
J jonaserik #18 Medlem · 25 749 inlägg 11 sep 2019 09:38 jonaserik Medlem 25 749 inlägg 11 sep 2019 09:38 #18 Blir aldrig bra utan att fixa till uppsidan så den blir tät, kör med lite akutvård, stålborsta och måla med silikatfärg för framtiden. Ingen ide att kosta på något dyrt som inte håller, plattor kan frysa loss
Blir aldrig bra utan att fixa till uppsidan så den blir tät, kör med lite akutvård, stålborsta och måla med silikatfärg för framtiden. Ingen ide att kosta på något dyrt som inte håller, plattor kan frysa loss
nino #19 Renoverare · Dalarna · 19 401 inlägg 11 sep 2019 09:42 nino Renoverare Dalarna 19 401 inlägg 11 sep 2019 09:42 #19 Dom sitter ju i ett varmt utrymme så det är ingen fara men helt klart ska ovansidan fixas men inte nu innan vintern
Dom sitter ju i ett varmt utrymme så det är ingen fara men helt klart ska ovansidan fixas men inte nu innan vintern
J jonaserik #20 Medlem · 25 749 inlägg 11 sep 2019 09:47 jonaserik Medlem 25 749 inlägg 11 sep 2019 09:47 #20 Aha det sitter en dörr i ytterkant då, och gör bara en akutrep ( måla ) för synes skull och avvakta nästa år
Aha det sitter en dörr i ytterkant då, och gör bara en akutrep ( måla ) för synes skull och avvakta nästa år