Hej,

Vi har närmre 4m i takhöjd i badrummet med snedtak på ena väggen. Det finns hanaband synliga på ca 2,70. Jag funderar på hur det kommer att se ut om vi kaklar hela vägen upp. Är det snyggare att släppa den sista metern, alltså sluta ungefär i linje med hanabanden? Prisskillnaden blir närmat marginell i det stora hela så den väger vi inte ens in. Snedtaket och taket kommer målas vitt. Vi är ute efter vita marmorliknande plattor.

Vad anser ni?

Sen undrar jag ang tätskiktet. Ska det gå hela vägen upp i tak eller kan man släppa det en nit ner? Typ på 2,50-3,0?

Tack för svar
 
O
varför inte sätta in ett undertak i badrummet?
kommer inte bli snyggt överhuvudtaget att ha 4m i takhöjd om badrummet inte är extremt stort
 
O olof77C skrev:
varför inte sätta in ett undertak i badrummet?
kommer inte bli snyggt överhuvudtaget att ha 4m i takhöjd om badrummet inte är extremt stort
Badrummet blir ca 17kvm så det är ganska stort. Takhöjden kommer vi behålla som den är. Frågan är bara om vad som blir snyggast med plattorna. Att gå hela vägen eller inte?
 
BirgitS
D Dennisert skrev:
Sen undrar jag ang tätskiktet. Ska det gå hela vägen upp i tak eller kan man släppa det en nit ner? Typ på 2,50-3,0?
Det viktigaste där är väl vad ditt försäkringsbolag tycker. Sen finns det ju målade godkända system om man vill ha tätskikt men inte kakel ovanpå.
 
Skulle sätta tätskiktet till 2,4-2,5 max och kaklen lika så och måla med våtrumsfärg ovanför, kaklar man ända upp liknar de ett slakteri eller tvätthall
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.