Hej ,
Jag ska köpa vinylgolv från kährs och det står den har IXPE-stegljudreducerande baksida. Behöver jag köpa extra ljudreducerande underlag ?
Jag ska köpa vinylgolv från kährs och det står den har IXPE-stegljudreducerande baksida. Behöver jag köpa extra ljudreducerande underlag ?
Kolla vad det står i läggningsanvisningen och med Kährs. Jag tittade lite snabbt i några på deras hemsida men såg inget om att det skulle/kunde läggas under men vet ju inte exakt vilket golv du har.
Extra stegljudsreducering kan tillföra svikt i underlaget vilket gör att du får problem med golvet.
Extra stegljudsreducering kan tillföra svikt i underlaget vilket gör att du får problem med golvet.
Jag har HANMER LTCLW2010-218 , Enligt den information som står påhemsida tillhandahållit verkar det inte finnas någon specifik hänvisning till att ett underlag krävs för Kährs Luxury Tiles Click golv. Golvet verkar vara utformat för att vara installerat som en flytande konstruktion direkt på ett underlag som uppfyller de specificerade kraven för renhet, jämnhet, torrhet och hållfasthet, enligt branschstandarder.mexitegel skrev:
Klicka här för att svara