Hej.
Har inte varit i renoveringssvängen på flera år och erkänner ödmjukt att jag tappat känslan i många moment.

Är i full flärd med att lägga kährs-golv i vardagsrummet. Det ska senare ut i halva hallen och köket.
Det var ett tag sen jag la golv men kan inte minnas ett oskönare system än 5S?

Måste jag verkligen köpa kährs eget verktyg för läggningen? Borde de inte sagt i butik att det inte räckte med vanliga golvverktygen?

Tycker det känns konstigt när man vinklar de va 20-30 grader för att sen vinkla ner dom lite i taget så de fastnar å klickar. Sen knackar jag som vanligt och det sitter men själva låsmekanismen är skum. En polare sa att det går bra att trycka med en smal mejsel på det oranga låset efter läggning men flera av dessa sitter stenhårt. Är golvet då inte låst eller är det just det det är?

Dumma frågor, lite rörig text. Har varit en lång vecka.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.