9 957 läst ·
18 svar
10k läst
18 svar
Kackerlackor!! Orimlig väntetid för "sanering"?
Hehe, "hemma" på Madai Crescent hade vi kackerlackor, modell större. Dessbättre såg jag bara en som var ute och spatserade i köket men jag råkade välta en trave tidningar på den, stackarn... Ännu plattare.... Jag saknar dem inte - däremot mina "House geckos" =)
Bered er på en ny "husdjurstråd".
Bered er på en ny "husdjurstråd".
Hojt hojt!
Vi har enbart sett en komma ut genom ett nyborrat hål i badrummet (samma vägg där rören ligger). Säkert fuktigt, varmt och gott. Frågan är bara... Kommer man vilja riva det badrummet och göra nytt ;-)
Sedan såg jag en i vårt sovrum som satt i springan mellan taket och väggen (inga taklister)
Den där fjanten från Nomor var här och satte upp en pappersfälla med en tablett och klister. Den satte han uppe på vår bastuvarma vind (nära toa-taket)
Och i den har vi väl fångat 100 NATTFJÄRILAR!
Sen la han någon jävla gel längs med tak-kanten i vårt sovrum.
Helt utan resultat!
Och nej, vi har dem ingen annan stans. (vi har tom tjuvspejjat i varje rum i totalmörker)
Vi har enbart sett en komma ut genom ett nyborrat hål i badrummet (samma vägg där rören ligger). Säkert fuktigt, varmt och gott. Frågan är bara... Kommer man vilja riva det badrummet och göra nytt ;-)
Sedan såg jag en i vårt sovrum som satt i springan mellan taket och väggen (inga taklister)
Den där fjanten från Nomor var här och satte upp en pappersfälla med en tablett och klister. Den satte han uppe på vår bastuvarma vind (nära toa-taket)
Och i den har vi väl fångat 100 NATTFJÄRILAR!
Sen la han någon jävla gel längs med tak-kanten i vårt sovrum.
Helt utan resultat!
Och nej, vi har dem ingen annan stans. (vi har tom tjuvspejjat i varje rum i totalmörker)
Det finns ju en hel del ödlor som gillar att äta kackerlackor men tyvärr kräver flertalet högre temperatur än normal svensk rumsdito för att trivas.storkarp skrev:
Själv hör jag till dem som har kackerlackor hemma helt frivilligt. Börjar t o m tycka att de är ganska vackra på sätt och vis (tur man är anonym här, annars hade väl de snälla farbröderna i vita rockar kommit och knackat på snart). Det är väl någonstans mellan 70 och 100 vuxna eller nästintill vuxna kackerlackor samt ett svårräknat myller av nymfer i olika stadier. Men det är en argentinsk art som inte flyger, inte kan klättra på glatta lodrätta ytor (t ex insidan av plastbunken som de bor i) och är så värmekrävande att om någon skulle komma lös blir den slö och seg och kan inte fortplanta sig. Vi odlar dem som mat åt en som gillar att äta dem - inte en gecko utan en dvärgskäggagam.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden