useless skrev:
Kabeln ser ut att gå in i ett rör men det kanske sitter bättre än vad det ser ut.useless skrev:
Lös kabel i vägg kräver dragavlastning, i detta fall kanske den faktiskt går i någon flexslang.
Förstår inte varför ni opponerar er mot att PE kan vara längre, det är absolut inget fel i det tycker jag och sitter nog i ryggmärgen hos de flesta.
En dragavlastning för kabeln hade hindrat röret att falla fritt, kan du dra till dig lite till?B Bliddan skrev:
Om du slår upp lite till av väggen borde du kunna dra in flexröret bättre med en spetstång, du kan även ta två kuddar smältlim.
Produkter som diskuteras: "spetstång"
Spetstänger
Spetstänger, även kända som långnäbbstänger, är ett populärt verktyg inom många yrkesområden, som elektronik, smyckesmakeri, och mekaniska jobb. Dessa tänger har en smal, spetsig näbb, vilket gör att de kan nå in i trånga utrymmen
Läs mer
E El-Löken66 skrev:En dragavlastning för kabeln hade hindrat röret att falla fritt, kan du dra till dig lite till?
Om du slår upp lite till av väggen borde du kunna dra in flexröret bättre med en spetstång, du kan även ta två kuddar sm
Jag kan dra in flexröret i dosan, inga problem men det finns ingenting som håller kvar detE El-Löken66 skrev:
Det hade behövts här då flexflangen inte är klamrad, nu kommer det dra i kopplingarna då röret trillar ner.U Uffe A skrev:
Därför är det bra om man kan sätta en avlastning till kabeln, då klarar röret sig.
Men avlastning till röret är inte helt enkelt nu, du kanske kan klippa till något som denna ifall du har små fingrar.
Annars om du kan göra två hål och få genom ett smalt sprupes.
Hur vet att slangen inte är fastsatt inne i väggen?E El-Löken66 skrev:Det hade behövts här då flexflangen inte är klamrad, nu kommer det dra i kopplingarna då röret trillar ner.
Därför är det bra om man kan sätta en avlastning till kabeln, då klarar röret sig.
Men avlastning till röret är inte helt enkelt nu, du kanske kan klippa till något som denna ifall du har små fingrar.
Annars om du kan göra två hål och få genom ett smalt sprupes.
Och hur vet du hur det ser ut där den går in i slangen?
Jag kan inte avgöra detta utifrån bilderna
Men flex inifrån en vägg tyder på att de kan gå bra
Däremot den utgående kabeln ser man ju inte hur den är fäst.
Man kan bara se att det är någon variant av EKK och då ska den vara klamrad
Det vet jag, läs tråden.U Uffe A skrev:Hur vet att slangen inte är fastsatt inne i väggen?
Och hur vet du hur det ser ut där den går in i slangen?
Jag kan inte avgöra detta utifrån bilderna
Men flex inifrån en vägg tyder på att de kan gå bra
Däremot den utgående kabeln ser man ju inte hur den är fäst.
Man kan bara se att det är någon variant av EKK och då ska den vara klamrad
Resten förstår jag inte vad du pratar om.