Inte sällan har jag behov att märka 12V kablage i båtar, husbilar etc.
Funderar på att köpa en bättre märkapparat som kan skriva på krympslang.
Tar gärna del av tips och erfarenheter. Först och främst Brother vs Dymo.
Ibland uppstår behovet att märka redan terminernas kablar. Vilken metod är att föredra. Inbillar mig att små numrerade klamrar vore lämpligast?
 
dadid dadid skrev:
Inte sällan har jag behov att märka 12V kablage i båtar, husbilar etc.
Funderar på att köpa en bättre märkapparat som kan skriva på krympslang.
Tar gärna del av tips och erfarenheter. Först och främst Brother vs Dymo.
Ibland uppstår behovet att märka redan terminernas kablar. Vilken metod är att föredra. Inbillar mig att små numrerade klamrar vore lämpligast?
Det man vanligen använder är typ Partex, det finns öppna för eftermontering och slutna som monteras innan anslutning. Dom han fås i hela alfabetet och 0-9 mm.
 
På jobbet använder vi Brady när det behöver märkas permanent. Beroende på modell kan den även skriva krympslang. De har många tejper, de riktigt rejäla sitter som berget ämnen på jobbiga underlag.

För kablar föredrar jag självlaminerande etiketter man lindar runt om. För enstaka fiber, ledare osv är det nog mest partex.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.