Hej.
Min efterlängtade Gardena Smart Life 1000 har just anlänt från Sverige och nu är det dags att få kablar och laddare på plats.
Bruksanvisningen är lite "luddigt" skriven i vissa avsnitt och första frågan som dyker upp är avgr.kablarnas dragning närmast laddstationen. Enligt bilderna i anvisningen läggs kablarna vinkelrätt ut från sidorna,
men jag vill placera laddstationen nära husväggen på betongplattan som går runt huset och det betyder en meter in från gräset. Alltså behöver kablarna dras enl.bild nedan. Fungerar det eller måste jag följa brusanvisningen?
Min efterlängtade Gardena Smart Life 1000 har just anlänt från Sverige och nu är det dags att få kablar och laddare på plats.
Bruksanvisningen är lite "luddigt" skriven i vissa avsnitt och första frågan som dyker upp är avgr.kablarnas dragning närmast laddstationen. Enligt bilderna i anvisningen läggs kablarna vinkelrätt ut från sidorna,
men jag vill placera laddstationen nära husväggen på betongplattan som går runt huset och det betyder en meter in från gräset. Alltså behöver kablarna dras enl.bild nedan. Fungerar det eller måste jag följa brusanvisningen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har i princip likadan dragning på min Husqvarna 310 och det går bra så det borde funka. Ställ in längre backsträcka så den verkligen kommer en bit bak innan den börjar svänga runt.
Försökte lägga med en bild men det verkar inte fungera nu...
Försökte lägga med en bild men det verkar inte fungera nu...
Redigerat:
De maskiner jag har sett bilder på och som professionella företag använder är stora grejor. Misstänker det tar en viss tid att få rutin på att köra en sådan.E ebonita skrev:
Har du inte en jättetomt, så är det en enkel sak att banka ner kabeln. Tar kanske 4-5 h.
https://www.byggahus.se/lagga-begransningskabel-robotgrasklipparen-basta-satt
Klicka här för att svara