Hej!

Är helt nollställd på elsäkerhet så ställer frågan här.

Vi har ett badrumsskåp med inbyggd ledbelysning. Kabeln som går till LED-armaturen på vänster sida har gått av, förmodligen har den nötts ner när man öppnat och stängt den luckan och till slut gått av. Märkte det genom att ljuset slutade att fungera.

Har stängt av strömmen och virat eltejp på kablen. Behöver jag göra något mer? Finns det risk för brand?

Tänkte ringa elektrikern imorgon och höra också. Antar att de kan skarva om kablarna.

Tack på förhand.
 
Ett foto på kabeln vore bra.
Det sitter säkert ett drivdron i skåpet och då är det lågspänning och ofarligt, då är det bara tvinna ihop och isolera.
Annat använd något skarvdon typ "sockerbit" eller 2 WAGO

WAGO-kopplingsklämma med genomskinlig kropp och orange topp för elektriska anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.