1/ Relativt nybyggd br, fick stopp i vasken och upptäckte efter rensning att det runnit ner i vaskskåp men även ner på golvet under inredning. Infäste där avloppsslangar går genom inredning sitter inte tätt, ser för mig inte rätt ut men tacksam för synpunkt från vvs kunnig.
2/ upptäckte samtidigt att där ligger en förlängningssladd under skåpet som går till vinkyl som är längre bort i köket. Man har använt uttag under vask men då sladd från kyl inte räckt har man har använt förlängning. Tacksam för synpunkt från el-kunnig om detta är ok enligt regler?