T
Varför få ingen annan Leverantör förutom Boxer ( som är Leverantör i vårt Bostadsbolag ) varför få ingen annan leverera TV till mig när Boxer inte kan leverera Kvalitet eller de Kanaler som jag vill ha ? Måste jag flytta till en Lägenhet som är ansluten till den Leverantör som kan ge mig det jag vill eller har man Valmöjligheter som man säger ?

I kabeltvnätet styr ägaren innehållet. Utbudet här kan du inte påverka.
Du kan sedan via bredband få tillgång till andra TV-kanaler eller om fastighetsägaren tillåter dig sätta upp en parabol. Många bredbandsanslutningar har TV-tjänster som du kan beställa eller så kan du kan nå dem via olika Playtjänster via Internet.

Precis som AndersS skriver så styr ägaren av kabel-TV-n exakt vilket innehåll som ska finnas tillgängligt, likadant var det med fibern förr.
I den BRF jag/vi bodde i tog föreningen in fiber från NetAtOnce (installation klar våren -01) bara NAOs tjänster, något år senare tog föreningen även in BredBandsBolaget (pga mycket strul med NAO), bara BBBs tjänster i deras fiber (var så fram till vintern -07), hur det är nu vet jag inte.

Idag är det ganska ofta någon typ av "öppen fiber" (heter olika beroende på vilken fiberägare det är), då kan man fritt välja mellan några/flera olika tjänsteoperatörer för internet/IP-telefoni/IP-TV. Detta fungerar tack vare att varje villa/lägenhet har sin "egna" datakanal till nätägarens centrala punkt.
Den uppdelningen går det inte att göra på en koaxialkabel i ett kabel-tv-nät.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.