Hej
Har en ny dörr där jag inte får till justering. Dörrbladet och passiva dörren ligger jämt upptill och nedtill men i mitten så diffar det nästan 1 cm. Jag får även trycka till dörren ganska mycket för att stänga den.
Sitter ett yale doorman lås samt slutbleck Assa 1487-2.
Provat justera på gångjärn osv utan framgång. Sitter två st plastbleck i karmen som håller passiva dörren på plats men finns inga justeringsmöjligheter där.
Är det passiva dörrbladet som slagit sig? Tips?
Har en ny dörr där jag inte får till justering. Dörrbladet och passiva dörren ligger jämt upptill och nedtill men i mitten så diffar det nästan 1 cm. Jag får även trycka till dörren ganska mycket för att stänga den.
Sitter ett yale doorman lås samt slutbleck Assa 1487-2.
Provat justera på gångjärn osv utan framgång. Sitter två st plastbleck i karmen som håller passiva dörren på plats men finns inga justeringsmöjligheter där.
Är det passiva dörrbladet som slagit sig? Tips?
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Om det är det bredare aktiva dörrbladet eller det passiva som bågnar kan kontrolleras med en rätskiva/långpass men avhjälper inte problemet.
Jag hade bytt till ett ställbart slutbleck där plösmåttet kan ändras för att passa bättre till rådande förhållanden men om det skevar 10mm så är mer än ställbarheten av plösmått i de slutblecken.
Om dörrpartiet inte är allt för gammalt så kan det finnas garanti mot skeva dörrblad som kan utnyttjas då många lämnar långa garantier mot det.
Är detta något som ändras under året?
Jag hade bytt till ett ställbart slutbleck där plösmåttet kan ändras för att passa bättre till rådande förhållanden men om det skevar 10mm så är mer än ställbarheten av plösmått i de slutblecken.
Om dörrpartiet inte är allt för gammalt så kan det finnas garanti mot skeva dörrblad som kan utnyttjas då många lämnar långa garantier mot det.
Dörren är helt ny. Vet du vilket bläck jag ska ha istället?1 123abc skrev:Om det är det bredare aktiva dörrbladet eller det passiva som bågnar kan kontrolleras med en rätskiva/långpass men avhjälper inte problemet.
Klicka här för att svara