375 läst ·
6 svar
375 läst
6 svar
Yale Durus i ny ytterdörr?
Vi är på väg att beställa en ny ytterdörr från Bovalls. Vi vill gärna ha ett digitalt lås så att våra barn som är 7 och 9 enkelt kan låsa upp dörren hemma. Vi har funderat och läst en del om Yale Doorman L3 men det verkar vara blandade erfarenheter (och sen är det inte jättevackert).
När vi sökt så har Yale Durus dykt upp som alternativ men det finns ganska begränsat att läsa på ex Byggahus om låset.
Så med det sagt, har någon av er erfarenhet av låset och är det något ni skulle rekommendera till en ny ytterdörr där vi vill ha en snyggare digital lösning?
När vi sökt så har Yale Durus dykt upp som alternativ men det finns ganska begränsat att läsa på ex Byggahus om låset.
Så med det sagt, har någon av er erfarenhet av låset och är det något ni skulle rekommendera till en ny ytterdörr där vi vill ha en snyggare digital lösning?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 842 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 842 inlägg
Ibland. Ibland får man meningslösa svar.Farstatjej90 skrev:
Mina barn hade mycket lättare med kodlås en nyckel, dessutom ingen risk att nyckeln försvann.
Nu ville ju TS ha svar på om någon har erfarenhet av det låset specifikt, inte om det är lättare elelr svårare med nyckel eller kodlås för barn.
Tyvärr kan jag inte bidra med något svar på frågan, och det kan inte du heller, så låt oss lämna tråden till de som faktiskt har något svar.
Tack. Jag svarar.Fairlane skrev:
Det är svårt att finna info eftersom det är nytt så erfarenhet saknas.D danne888 skrev:
D danne888 skrev:
Vad som är snyggast kan alltid diskuteras. Men jag håller med, om det spelar någon roll.D danne888 skrev:
Ett alternativ är Yale Linus. Det är ett smart lås med liknande funktionalitet som monteras på dörrens insida.
Dvs man kan inte se utifrån att det finns ett smart lås om man väljer Linus. Att utomstående inte vet att det finns tycker jag är en bra egenskap. Med både Durus och Doorman syns det på långt håll.
Det varierar. Många, oavsett ålder, är vana och föredrar att använda nyckel. Med Yale Linus kan man fortsatt använda nyckel.Farstatjej90 skrev:
Linus ger notiser vid upplåsning med nyckel, dörröppning, stängning och låsning med vred/nyckel/app. Så man har koll. Använder barnen/någon app eller kod vet man dessutom precis vem som kom eller gick.D danne888 skrev:
Tack men jag känner inte att jag behöver göra någon gemensam sak utan stannar eller lämnar trådar självständigt....Fairlane skrev:
Ibland. Ibland får man meningslösa svar.
Mina barn hade mycket lättare med kodlås en nyckel, dessutom ingen risk att nyckeln försvann.
Nu ville ju TS ha svar på om någon har erfarenhet av det låset specifikt, inte om det är lättare elelr svårare med nyckel eller kodlås för barn.
Tyvärr kan jag inte bidra med något svar på frågan, och det kan inte du heller, så låt oss lämna tråden till de som faktiskt har något svar.
Klicka här för att svara