Om det slutblecket som följde med dörren är justerbart så kan du testa att justera slutblecket lite.
Kan du beskriva hur det inte går gött?

1 123abc skrev:
Om det slutblecket som följde med dörren är justerbart så kan du testa att justera slutblecket lite.
Kan du beskriva hur det inte går gött?
Att man inte helt kan lita på att dörren går i lås, att man måste ta i liite för att vara säker när man stänger. Dörren är helt ny (2år) och innan hade jag "smart" lås från Habo som bara krångla därav byte. Men den kändes goare. Men det är ändå godkänt. Då tycker jag det är mer störande att dörrblad och karm inte ligger jämt med varandra när dörren är stängd.

Egentligen bör du skapa en ny tråd.
Om du kan justera plösmåttet i slutblecket så kan dörrbladet ligga jämnare men plösmåttet får inte vara så stort att det blir problem att stänga dörren.
Swedoor brukar levereras med slutbleck "Keep 1407a" som är justerbart.
Vad hade du för bekymmer med Habo Tribe?
Hur fungerade Habo Tribe vid kyla?

1 123abc skrev:
Egentligen bör du skapa en ny tråd.
Om du kan justera plösmåttet i slutblecket så kan dörrbladet ligga jämnare men plösmåttet får inte vara så stort att det blir problem att stänga dörren.
Swedoor brukar levereras med slutbleck "Keep 1407a" som är justerbart.
Vad hade du för bekymmer med Habo Tribe?
Hur fungerade Habo Tribe vid kyla?
Kanske jag ska göra, ska trixa lite först , sedan kan jag starta en ny tråd. 1407a är den jag använder nu ja.
Habos Luckan som skyddar fingeravtryckläsaren gick sönder(lossna) 2 ggr. Var tvungen att få helt ny de 2 gångerna för det gick inte att laga. Och nu i förra veckan gick något sönder så man inte kunde öppna inifrån. Bytte då låskista och innerdel som butiken hade i lager, men det hjälpte inte så då tröttna jag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.