I min villa som är byggd 1960 finns flera s.k. perspektivfönster, även kallade pivåfönster, med beslag från Fix. Vill gärna ha tips på hur man går till väga för att justera dem i höjdled. Problemet är att fönsterbågens överkant gärna tar i karmen vid öppning och stängning.
Närbild på ett öppet gammalt Fix-beslag för pivåfönster vid fönsterkarm, visande slitage och behov av justering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Kom du på hur du skulle göra? Har samma problem med ett av mina perspektivfönster från 1957
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.