Hängde en spegel, och det blev snett. Det är två skruvar/krokar på vardera häger vänster sida som skall stämma mot spegelns upphängning Missade ca 3 mm ser jag nu, ganska snett alltså.

Plastplugg i gipsskiva. Alternativ till att ta upp nya hål önskas.
 
3 mm är inte mycket, kanske kan du tvinga spegeln att hänga i våg med ett lätt slag på ena sidan.
 
Om 3mm ger så stort utslag så måste det ju vara antingen en väldigt långsmal eller bred spegel så då får du nog flytta hållen en aning uppåt/neråt...
 
Vitramad spegel som reflekterar en dörröppning, placerad på en vägg, inte i våg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Egentligen hade det varit bättre med ett snöre till central krok...

Hängena på spegeln sitter inte riktigt i våg heller.
 
Kan du inte bara typ tejpa den ena skruven så den blir 3mm tjockare och således hamnar i våg med den andra?
 
H
Vi har en liknande hemma men där är det som en rund bricka i spegeln man kan vrida lite för att kompensera skruvarna om de sitter fel.
Finns även en typ av bricka som har spår likt en banan för att kunna få dom att hänga rakt.
 
3mm är ju ganska mycket tejp. Vet inte om det håller i längden heller.

Vad är det för bananbricka @Hallerudsbo ?
 
H
Brukar va som en rund bricka med slitsat hål som inte är rakt för att kunna skjustera
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.