Hej!
Vi har nyligen köpt en stuga där det sitter ett Schuko vikdörrsparti som inte är tätt. Går det att justera och hur går man tillväga?
Vi har nyligen köpt en stuga där det sitter ett Schuko vikdörrsparti som inte är tätt. Går det att justera och hur går man tillväga?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som ett ASS 70 FD , minns inte helt 100 men om du tar bort gummit i karmdelen så ska det finnas justering för anslagslisten. Men börja med ett vattpass, om dörrarna är felklossade (vikpartier ska klossas på ett speciellt vis , glasen är bärande.) så kolla om karmen eller dörrarna är sneda.
Schüco har katastrofalt dåliga manualer om man åns lyckas hitta en
Kolla med vattpass (ett riktigt typ Libella ) för några mm fel i ena änden blir katastrof i andra.
Med vänlig hälsning, fremax
Kolla med vattpass (ett riktigt typ Libella ) för några mm fel i ena änden blir katastrof i andra.
Ok. Jag testar när jag kommer dit nästa gång.fremax skrev:
Ser ut som ett ASS 70 FD , minns inte helt 100 men om du tar bort gummit i karmdelen så ska det finnas justering för anslagslisten. Men börja med ett vattpass, om dörrarna är felklossade (vikpartier ska klossas på ett speciellt vis , glasen är bärande.) så kolla om karmen eller dörrarna är sneda.
Ja, jag har sökt som en galning efter monteringsanvisningar eller liknande men inte lyckats.
Stort tack för ditt svar.
Hej!
Helt glömt denna tråd
men gör ett försök att återuppta den.
Jag bor i Skåne och vet inte riktigt vilken modell av schuco det är.
Bottenskenan har nu börjat ta i tröskeln och det har blivit en springa mellan tätningslisterna.
Det känns som att partiet har satt sig och det borde inte vara ett jätteprojekt att justera in det till det rätta. Men var fasen börjar jag
Tacksam för hjälp
Mattias
Helt glömt denna tråd
Jag bor i Skåne och vet inte riktigt vilken modell av schuco det är.
Bottenskenan har nu börjat ta i tröskeln och det har blivit en springa mellan tätningslisterna.
Det känns som att partiet har satt sig och det borde inte vara ett jätteprojekt att justera in det till det rätta. Men var fasen börjar jag
Tacksam för hjälp
Mattias
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden