162 374 läst ·
2 074 svar
162k läst
2,1k svar
Juridiken i all ära, men vem TYCKER du borde få fastigheten, Esbjörn eller Ebba?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag tycker att Ebba är snyggare än Esbjörn och därför borde få fastigheten. Den fastighet som hon har betalt handpenning på och i mina ögon redan är ägare till.P pingis skrev:
Ja, det är jag som skapat tråden. Det står dig fritt att tycka vad du vill, inklusive att jag har fel.P pingis skrev:Jag tycker inte att du har lite fel, Snickerick, utan helt fel. I de flesta samtal om denna konflikt borde naturligtvis juridiken ha en central roll men trådskaparen har tydligt önskat att juridiken ska uteslutas i denna tråd och att fokus istället ska vara på vad man tycker. Man kan tycka att Ebba ska ha kåken för att hon är yngre och har livet framför sig eller att Esbjörn ska få behålla kåken av gammal vana. Helt ohållbara anledningar juridiskt sett men helt relevant om man ser till trådens rubrik. Tvisten kommer att avgöras bortom byggahus.se och där hoppas jag att juridiken får spela roll oavsett vem som vinner.
Jag startade denna omröstningen, för detta är en omröstning, när jag insåg att den andra omröstningen jag startat bara gav svar på en sida av saken, den juridiska. Många hänvisar till moral i detta mål och jag insåg då att det vore intressant att se folks uppfattning rent moraliskt kontra rent juridiskt. Därför handlar denna omröstning inte om juridik, utan om vad folk TYCKER.
I detta fallet sammanfaller dessa två bitar för mig, men det är inte säkert att det gör det för andra. Många gånger har någon gjort något som är juridiskt rätt eller fel, men där de allra flesta tycker att det rent moraliskt var tvärtom. Jag har sett flera sådana kommenterarer i detta fallet. Flera som konstaterat att Ebba har rätt juridiskt, men har hon har fel moraliskt. I de flesta av de fallen har det visat sig att vederbörande inte haft så bra koll på hur saker och ting verkligen ligger till i tvisten.
Svaret på vad folk TYCKER finns i omröstningens resultat. Inte i inläggen. För min del får alla skriva vad de vill i tråden, on topic, och som jag redan förklarat så innefattar det info om att deras tyckande är juridiskt betingat, eller för den delen, juridiska frågeställningar. Det kan ju vara någon som vill veta det för att kunna skaffa sig en åsikt, och tycka i omröstningen.
Det var någon i trågen (hittar inte inlägget) som hade info om polisförhör med Esbjörn. Har du någon referens el hänvisning?
Snickerick, kan man hitta protokollet efter förhöret med Esbjörn på nätet? Eller har du begärt ut det? I så fall har du någon länk?
Visst intresse finns ju eftersom pressen hängt ut Ebba som ond och Esbjörn som en dement gammal gubbe som lurats till att sälja till grovt underpris. Då undrar man ju om folk i allmänhet går på medias vinkling. Svaret är uppenbarligen ”nej”D DRM skrev:
Binninges svaromål å Esbjörns vägnar i fredags var bara dravel och förhalning. De fick tio dagar till på sig. Så dåligt i allt från språk till relevant fakta och resonemang att Binninge skulle kunna vara samma person som något av nicken som skrivit liknande svammel i paralleltråden här om Ebba och lagfarten.
Återkommer med länk till efterfrågat protokoll.
Olyckan har omnämnts i UNT.
https://unt.se/artikel/wjopy97r
Olyckan har omnämnts i UNT.
https://unt.se/artikel/wjopy97r
Ja, det är faktiskt skamligt av domstolen att ge vidare anstånd på de grunderna. All dokumentation han vill inkomma med finns ju, och domstolen meddelade redan för en månad sedan att vidare anstånd inte kunde påräknas.D Dr Jumping Jack skrev:
Det är till och med krångligare än så, för han ändrade dessutom folkbokföringsadress 1a dec från Västerås till Uppsala. Och i lägenheten i Uppsala är han nu skriven tillsammans med ett par i 30årsåldern. På lägenheten i Västerås är nu ingen skriven.P pmd skrev:
Sedan, efter att han "flyttat" till Uppsala, ansökte han om god man i Västerås kommun.
Och sedan använde han den, uppenbarligen falska, ansökan om god man i Västerås, för att få anstånd i målet med Ebba, två gånger på rad!
Åsså tycker folk att Ebba är omoralisk