Har påbörjat läggningen av mitt Junckers skeppsgolv med byglar som ska ligga på hela nedanplan.
Precis som jag läst en del andra här inne så rör sig golvet ganska mkt när man går på det. På vissa ställen kan man höra "knäpp" från byglarna. Har slagit i dom ordentligt och golvet är plant.
Är detta något som kommer försvinna med tiden? Om inte så kommer jag få spel på alla skumma ljud från golvet när man går på det :(

Någon som har lagt Junckers golv med bygelsystem som kan berätta hur deras golv är efter några månader/år?

//Anders

Ring till junckers o klaga, så kan du inte ha de

Nej, så som det lät kan man verkligen inte ha det, höll på att få spel.
Ett golv för 500:-/kvm ska då fan inte låta :)

Rev upp hela köksgolvet och la om det igen, var ännu mer nogrann med byglarna denna gången då jag nog satt dom lite tätt på vissa ställen där jag hade skarvar.
Har även forskat rundor både bland golvläggare och några personer som har samma golv som mitt.
Alla har sagt samma sak. Golvet behöver ligga till sig några veckor för att bli helt tyst. I princip alla hade lite problem i början med knäppande från byglarna. Ska enligt alla försvinna efter några veckors "användande"

Återkommer om några månader i denna tråden och berättar hur allting gick. Förbaskat snyggt är det iallafall :P

Det har ju gått några månader nu @Manhood, hur gick det?

M -MH- skrev:
Det har ju gått några månader nu @Manhood, hur gick det?
Sålt huset nu men det tystnade efter några månader när man gått in det.

• Gilla
-MH-
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.