Hej.
Nu hoppas jag att tråden hamnar rätt trots att man ej ska diskutera golvvärme här, men frågan i sig handlar främst om läggningen av själva skeppsgolvet.
Jag håller på att bygga hus, (byggsats från en hustillverkare) där man har föreskrivit att det skall läggas frästa golvspån med frästa kanaler för golvvärme, sedan åldersbeständig plastfolie, lumppapp och sist ytbeklädnad.
Vi hade tänkt lägga Junckers skeppsgolv i ask som enligt tillverkaren ska klara av golvvärme, min fråga är nu hur det fungerar när man lägger ett sådant golv på en yta som inte är helt plan eftersom där kommer att ligga värmespridningsplåtar i aluminium samt att de frästa kanalerna blir som små gropar.
Jag har varit med om att man lagt junckers skeppsgolv på ett värmegolv av EPS-skivor som resulterade i att golvet knarrade något fruktansvärt när man gick på det. Tydligen hade byglarna under golvet tagit sig loss och lät som naglar i en griffeltavla när de klöste emot träet på undersidan. Detta var ett fenomen som uppstod i mer än ett hus på ett projekt där man byggde ett 20-tal villor.
Är detta någonting som riskerar att hända till följd av att där är ojämnheter under golvet, eller kan det vara så att EPS-skivorna varit för mjuka och sviktat?
Så kort sagt, finns där risker med den här lösningen eller har jag blivit lite paranoid helt i onödan?
Tacksam för all feedback.