Vi har ju alla en förmåga att ta i så vi kräks när det kommer till våta julklappsdrömmar... Men om vi går ner i pris låt oss säga under 5-hundringen, vad har vi då att tipsa om??

Själv bjuder jag på min favvotång, en Knipex Cobra 125mm liten...
Ruskigt allsidig, jag har skaffat 2 så att en har jag alltid i handbagaget när jag reser då det finna alltid saker som måste fixas och där min lilla Cobra kommer så väl till pass. (Säkerhetskontrollen muttrar dock ofta:cool:)

På bortaplan handlar det om att fixa kärvande termostater, öppna omöjliga skruvkorkar, hålla en glödhet korv på Kastrup, lossa en nyckel som kärvat fast osv osv osv... På hemmaplan så ligger den tillsammans med måttbandet fast förankrad i snickarbyxorna och löser 90% av spontana tångjobb.

87011254k.jpg

Om du tänker på saker till någon som inte hänger här, dvs till någon som inte redan har allt som behövs och lite till:

En 3 eller 6m Talmeter kanske?

Nimajneb skrev:
,,, hålla en glödhet korv på Kastrup,,,,

[bild]
:D Kan se framför mig hur en stressad resenär sliter fram sin Knipexkorv och ber om extra senap...

Jag har nog totalt sett blivit av med en smärre verktygslåda i säkerhetskontroller. Knivar, fasta nycklar, mejslar, tänger, inte ett jota brukar jag få igenom. Ibland har det gått bra i en riktning för att skita sig på hemvägen... :confused:

Mitt förslag som precis kvalar in är en sats spärr-ringnycklar. 12 storlekar (4 storlekar per nyckel). Är ingen proffskvalitet men fungerar ok (499:- på Jula just nu, betalade själv 349:-).
132011-jpg.jpg

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.