Grundade nytt virke med Jotun visir grundolja för ca 6 dagar sedan. På ändträ tog jag flödigt. Detta känns fortfarande något klibbigt.

Kan jag måla över med täckfärg ändå?

Står att den skall torka på 3 dygn.
 
Du har nog målat lite väll flödigt den skall inte vara täckande. Använder du samma system tror jag det går bra ändå.
 
T topmount skrev:
Du har nog målat lite väll flödigt den skall inte vara täckande. Använder du samma system tror jag det går bra ändå.
Ja så är nog fallet. Men det stog ju att det skulle vara flödigt på ändträet.

Yes, kör samma system.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.