P plan-g #1 Medlem · Älvsborgs · 970 inlägg 8 maj 2020 12:31 plan-g Medlem Älvsborgs 970 inlägg 8 maj 2020 12:31 #1 Grundade nytt virke med Jotun visir grundolja för ca 6 dagar sedan. På ändträ tog jag flödigt. Detta känns fortfarande något klibbigt. Kan jag måla över med täckfärg ändå? Står att den skall torka på 3 dygn.
Grundade nytt virke med Jotun visir grundolja för ca 6 dagar sedan. På ändträ tog jag flödigt. Detta känns fortfarande något klibbigt. Kan jag måla över med täckfärg ändå? Står att den skall torka på 3 dygn.
T topmount #2 Husägare · 2 444 inlägg 8 maj 2020 13:30 topmount Husägare 2 444 inlägg 8 maj 2020 13:30 #2 Du har nog målat lite väll flödigt den skall inte vara täckande. Använder du samma system tror jag det går bra ändå.
Du har nog målat lite väll flödigt den skall inte vara täckande. Använder du samma system tror jag det går bra ändå.
P plan-g #3 Medlem · Älvsborgs · 970 inlägg 8 maj 2020 14:56 plan-g Medlem Älvsborgs 970 inlägg 8 maj 2020 14:56 #3 T topmount skrev: Du har nog målat lite väll flödigt den skall inte vara täckande. Använder du samma system tror jag det går bra ändå. Ja så är nog fallet. Men det stog ju att det skulle vara flödigt på ändträet. Yes, kör samma system.
T topmount skrev: Du har nog målat lite väll flödigt den skall inte vara täckande. Använder du samma system tror jag det går bra ändå. Ja så är nog fallet. Men det stog ju att det skulle vara flödigt på ändträet. Yes, kör samma system.