2 854 läst ·
37 svar
3k läst
37 svar
Jorfelsbrytare som "hackar" vid start
Ok, ska kolla. Får bli i morron - nu kolmörkt här.J jonaserik skrev:
På vilket sätt skulle det störa en JFB så att den brummar?J jonaserik skrev:
En JFB känner inte av vad det är för spänning som går genom den, den känner inte av totalströmmen heller, den känner bara av
Det där är inte svar på min fråga ”På vilket sätt skulle det störa en JFB så att den brummar?” på ditt påståenden ”16 amp på 230 uttaget och 2,5 m2 i stället för 10 amp , 1,5 m2 där är skillnaden och inga långa skarvsladdar 1,5 m2”J jonaserik skrev:
NU är det så att TS har en JFB som brummar, har inte sagt att det beror på längden skarvsladd, men att en säkring kan lösa/inte lösa på det är känt , du vet lika mycket som jag att en JFB kan få fnatt av någon anledning, inte belastningen som du är ute efter. . Därav sa jag att flytta kokaren till samma uttaget som skarvsladden sitter i och lyssna. Man behöver inte dra sånt här i långbänk som du vill göra, utan bara testa/prova sig fram så vet man sedan.Demmpa skrev:
Varför krångla i mängder, bara byt ut den, kostar max en femhundring.J jonaserik skrev:NU är det så att TS har en JFB som brummar, har inte sagt att det beror på längden skarvsladd, men att en säkring kan lösa/inte lösa på det är känt , du vet lika mycket som jag att en JFB kan få fnatt av någon anledning, inte belastningen som du är ute efter. . Därav sa jag att flytta kokaren till samma uttaget som skarvsladden sitter i och lyssna. Man behöver inte dra sånt här i långbänk som du vill göra, utan bara testa/prova sig fram så vet man sedan.
Ja det brummar även där. Det brummar vid start i alla uttag som är anslutna till centralen i bostadsfastigheten, och det med eller utan skarvsladd. men inga säkringar går.J jonaserik skrev:
I garaget är det tvärtom: När jag använder ett vanligt 10A enfas vägguttag i garaget löser säkringen- men inget brumm från JFB i den centralen.
Enda uttaget där varken säkring löser eller JFB brummar är från enfas 16A uttaget i 16 3-fasuttaget i garaget.
Kabeldimension och kabellängd köper delvis jag men på vilket sätt avsäkringen påverkar begriper jag inte.J jonaserik skrev:
Hur som helst har TS utrett skillnaden.
V varga skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad kommer det sej att den rena disken i maskinen luktar illa vid regn
Kök -
Avdrag vid försäljning för kostnader för gemensamhetsanläggning
Juridik -
Lite hjälp att tänka vid försäkringsärende, brand i kök
Försäkringar -
Vad gäller för maxhöjd på häckar vid korsning, om jag flyttar in häcken några meter?
Häckar, Buskar & Träd -
Tips på hög trappstege vid klippning av höga häckar samt träd
Trädgård allmänt