Hej!

Jag har köpt några barrväxter och tre buxbomklot som jag börjar inse att jag inte hinner plantera där jag tänkt mig innan vintern. Funderar på att sätta dom i en jordhög jag har på tomten över vintern, och undrar om jag helt enkelt kan gräva ner krukorna?

/fredrik
 
hej,

ja det brukar vara en bra ide. om du har lite torra löv att lägga ovanpå när du jordslagit växterna så är det ännu bättre.

-h
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.