Hej! Jag har en gammal jordkällare av sten med betongputs och den har troligen haft ett tak över sig men någon gång i tiden har det tagits bort och nu har den bara jord som tak. På 1980-talet, då jordkällaren hade stått oanvänd en lång tid så isolerades bara en liten del (inte hela källaren) med frigolit och började användas igen. Frigoliten fungerade också som innerväggar. Sedan 20 år tillbaka har den igen stått oanvänd och igår tog jag bort frigoliten från väggarna för att se hur den såg ut längre in. Möttes då av en hög med jord rakt bakom frigoliten och jag undrar vad som kan ha hänt. Har jordkällaren rasat ihop?
Tacksam för svar!