Hej,
Strömmen har gått till garaget och vad jag ser så har jordfelsbrytaren hamnat i off läge. Provade att sätta på den igen men tycker den verkar skum och reglaget fastnar typ i mitten? Svårt att förklara, har en video bifogad. Kan tillägga att elen inte återgår till garaget i detta läge. Vad kan felet vara? Har jordfelsbrytaren sagt upp sig eller är det ett fel på något på väg till garaget? Tack.
 
T TutenStain skrev:
Hej,
Strömmen har gått till garaget och vad jag ser så har jordfelsbrytaren hamnat i off läge. Provade att sätta på den igen men tycker den verkar skum och reglaget fastnar typ i mitten? Svårt att förklara, har en video bifogad. Kan tillägga att elen inte återgår till garaget i detta läge. Vad kan felet vara? Har jordfelsbrytaren sagt upp sig eller är det ett fel på något på väg till garaget? Tack.
Hej,
Hade snarlikt fel själv för en tid sedan, bytte JFB och allt funkade sen. Så byt den.
 
Jag får kännslan av att det fortfarande finns ett jordfel och då kan du inte tvinga på den.
 
Slå av alla säkringarna och prova jfb igen. Stannar den uppe, slå på en grupp i taget och se hur det går
 
  • Gilla
PeHeland och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.