Då jag byggt väggar/sovrum i källaren, har jag skruvat loss en dosa från en yttervägg och skruvat fast den på en vägg jag byggt ca 1dm längre bort. Så nej, det har definitivt inte med saken att göra.

U Uffe A skrev:
Får inte ihop att du flyttat kopplingsdosor men ändå inte dragit el själv :thinking:
Är du säker på att det inte kan vara ett annat problem än att ljuskällan inte var dimbar?
Du bör kanske kolla upp detta
 
Är du säker på det?
Det kan ju ha hänt något när du flyttade dosan :cool:
 
Jag är inte nyfödd.
Vad exakt skulle ha hänt menar du?
Som jag skrev tidigare har jag kollat alla dosor och kopplingar, inget som sitter löst eller liknande.
U Uffe A skrev:
Är du säker på det?
Det kan ju ha hänt något när du flyttade dosan :cool:
 
Då är det ju ett icke problem
Bra att det löste sig (y);)
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Jag tror mer på typ att du råkade "fixa" glapp i lampsockeln när du bytte lampa.
 
Fast lampan har ju hela tiden funkat och aldrig glappat i övrigt. Vippbrytaren går nu även att dimra med om man håller in den. Däremot flimrar lampan fortf till när jag gör som tidigare, men slocknar inte..

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag tror mer på typ att du råkade "fixa" glapp i lampsockeln när du bytte lampa.
 
Se inlägg #13 igen. Det är inte så att även uttaget styrs med samma dimmer?
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Nej, så är det inte. Jag kanske ska be någon kika på dimmern (som sitter vid lampans strömbrytare) och ev byta den mot en ny.

J Johan456 skrev:
Se inlägg #13 igen. Det är inte så att även uttaget styrs med samma dimmer?
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.