Emma närmner "fastighetsskötaren". Hon tycks alltså bo i hyreslägenhet. Hon får väl då inte utan fastighetsägarens tillåtelse ändra på den fasta elinstallationen i lägenheten. Dessutom , skall väl fastighetsägaren låta utför arbetet i sin regi och stå för fiolerna.
Ursäkta, jag missade att Emma klart och tydligt angav att hon inte har någon jordfelsbrytare i eller bredvid sin elcentral(pröppskåp).
Ursäkta, jag missade att Emma klart och tydligt angav att hon inte har någon jordfelsbrytare i eller bredvid sin elcentral(pröppskåp).
Redigerat:
Jag bor i hyresrätt ja, och jag försöker kolla om jag kan göra allt detta själv utan ingrepp någonstans. Om det inte går så kommer jag självklart kontakta hyresvärden och göra en överenskommelse med dem 
Ah, jag förutsatte bostadsrätt (ja, man kan ha en fastighetsskötare i en BRF också, det är väldigt praktiskt).
I så fall rekommenderar jag att du omedelbart tar kontakt med dem och säger att du vill ha en JFB eftersom din installation nu är regelvidrig. Du kan också passa på att fråga vad det kostar att få ett uttag uppsatt på lämplig plats för tvättmaskin, om de tillåter att man installerar sådan i lägenheten.
I så fall rekommenderar jag att du omedelbart tar kontakt med dem och säger att du vill ha en JFB eftersom din installation nu är regelvidrig. Du kan också passa på att fråga vad det kostar att få ett uttag uppsatt på lämplig plats för tvättmaskin, om de tillåter att man installerar sådan i lägenheten.
Klicka här för att svara